• 1e Bekerwedstrijd S.V. Aarlanderveen - GSV, eindstand 5-1

8 sep 2021
  • Na ongeveer 11 maanden werd er weer een wedstrijd gespeeld die om de punten ging. Op een zonnige zomermiddag werd de eerste bekerwedstrijd gespeeld tegen vierdeklasser GSV uit Gouda.

Vanaf het beginsignaal zetten we direct druk op onze tegenstander, na 4 minuten spelen werd door een goede interceptie van Killian Bouwhuis de bal veroverd en via Moussa Kalisse op Davey Grimmelius het eerste doelpunt gescoord.
    In de 9e minuut nam Thom Nouwens een corner die onberispelijk werd binnen gekopt door Killian Bouwhuis.
    GSV probeerde door wat lange ballen meer druk te geven, echter resulteerde dit nog niet in doelpunten.

In de 19e minuut gaf Steven van der Pijl een crossbal op Moussa Kalisse en vanuit een mooie aanvalsopbouw met Thom Nouwens scoorde de vrijgekomen Alessio van der Straaten de 3-0.

Hierna werd het spel wat slordiger en de concentratie zakte wat weg, slordig uitverdedigen vanuit het midden resulteerde in een doelpunt voor GSV, 3-1.

Vlak voor rust een schitterende combinatie met Thom Nouwens op Moussa Kalisse, die de 4-1 scoorde.

De tweede helft begon niet geconcentreerd en werd er slordig gespeeld. Halverwege deze helft was de focus weer terug en in de 73e minuut veroverde Junior Sonowo de bal op zijn tegenstander en speelde direct in op de vrijstaande Jorn Poelwijk, die onreglementair werd gevloerd in het zestien meter gebied. De daaropvolgende strafschop werd onberispelijk ingeschoten door Thom Nouwens en bepaalde de eindstand op 5-1.

Overige bekerwedstrijd in onze poule, Zuidland tegen ’s-Gravendeel, eindigde in een 4-1 overwinning voor Zuidland.

Zaterdag 11 september speelt De Trots van de Polder zijn 2e bekerwedstrijd uit tegen ’s-Gravendeel, aanvang 14.30 uur.

Het bestuur zet een bus in voor deze wedstrijd, er is plek voor 20 supporters. Het aanmelden kan bij onze secretaris Marco via het volgende e-mail adres:

secretaris@svaarlanderveen.nl

Er zijn geen kosten aan verbonden, maar mondkapje is verplicht.
    Vol is vol en wie het eerst komt wie het eerst maalt dus meld je snel aan!