• Aarlanderveen KAMPIOEN !

22 apr 2019
  • We hebben er heel lang op moeten wachten, maar afgelopen zaterdag lukte het eindelijk: De eerste titel voor Aarlanderveen in haar 53 jarig bestaan! Daartoe moest men wel in Zevenhoven tegen de plaatselijk gelijknamige trots de volle winst pakken om niet van anderen afhankelijk te zijn. De spanning viel dan ook van menig Aarlanderveen supporter en staf van het gezicht af te lezen.

Coach Arjen Linstra: ‘Natuurlijk is Zevenhoven geen hoogvlieger, maar van onderschatting is bij ons geen sprake. Je ziet het aan bijna alle uitslagen van de thuisclub, ze zijn ondanks de lage stand op de ranglijst nooit weggespeeld.’ Een vroege goal was dan ook de wens, het zou menig hartslag doen kalmeren. Daar was men zich terdege van bewust en na een prachtig stuk Bengaals vuurwerk, trok Aarlanderveen na de aftrap direct fanatiek van leer. In de zevende minuut resulteerde dat al in de openingstreffer, Renau Waandels strafte slordig verdedigen van dichtbij af: 0-1. Men hield Zevenhoven de duimschroeven aan, Aziz el Bouazatti en Jorn Poelwijk lieten nog twee mooie kansen aan zich voorbij gaan, maar in de zestiende minuut bleek El Bouazatti het eindstation na een prima aanval over rechts via Jeroen Lamboo: 0-2.

Daarmee was de eerste doelstelling, snel in veilige haven zijn grotendeels bereikt, grotendeels omdat men nog een paar prima aanvallen onbenut liet. Toch maakte bijna niemand zich meer ongerust, zeker gezien het feit dat Zevenhoven in dat eerste part zo goed als niets afgedwongen.

Na een uur spelen leek er geen vuiltje aan de lucht en daar zat nu net het gevaar, Aarlanderveen vond het wel goed zo en liet zich in slaap sussen door de thuisclub. Toen Danilo Boon, na een fraaie actie, de buitenkant van de paal raakte had men gewaarschuwd moeten zijn, maar dat was men niet en enkele minuten later kreeg het de deksel op de neus toen Damon Boon vanuit een corner ineens doel trof: 1-2.

Daarmee was de spanning ineens weer helemaal terug en kroop Aarlanderveen enkele ogenblikken later door het oog van de naald. Danilo Boon mocht weer een corner nemen, diens indraaiende bal werd met enig fortuin door de Aarlanderveen defensie onschadelijk gemaakt. De drankpauze die daarop volgde bleek een waardevolle, het gaf Arjen Linstra en zijn assistent Henk van Hof de kans om hun manschappen weer op scherp te krijgen.

Daarna bleek er (achteraf) geen vuiltje meer aan de lucht al bekende menig supporter na afloop dat men die 1-2 wel een benauwde voorsprong vond en men de laatste 15 minuten daardoor met samen geknepen billen had moeten toekijken. De driepunter kwam echter niet meer in gevaar en een half uurtje later vertrok het feestende elftal met haar staf op de ‘platte kar’ naar thuishaven Aarlanderveen.

‘De eerste helft was heel goed van onze kant en hadden we met 0-4 of 0-5 voor moeten staan. De laatste twintig minuten werd het toch nog billenknijpen, ik had mijn ploeg nog gewaarschuwd voor de corners van Zevenhoven’, aldus een trotse maar ook opgeluchte Arjen Linstra. Zevenhoven trainer Chris Snatersen: ‘De eerste twintig minuten hebben we ons op de bank lopen opvreten, maar na de drinkpauze durfden we eindelijk te voetballen en bleken we gelukkig geen slachtvoer te worden. Uiteindelijk ben ik er trots op wat we daarna hebben laten zien.’

Bron: https://www.0172sport.nl/

Bekijk hieronder de samenvatting van de wedstrijd