Inmiddels hebben onze veteranen na een maandje rust, weer de kicksen aangetrokken en dit
resulteerde in het volgende.
Reeuwijk thuis 8 maart
Op deze eerste echte warme lentedag, was het keurkorps van Padje helemaal compleet en
iedereen was ( bijna) fit en in de return hadden we een onnodige en verrassende nederlaag
geleden , dus was het tijd voor wraak.
Maar alle goede bedoelingen ten spijt, we stonden nog in standje rustmodus en het tempo het
eerste half uur, was net 1 standje boven walking voetbal. Gelukkig vonden onze gasten dat ook
prima dus ontliepen we elkaar niet ondanks het feit dat we de bovenliggende partij waren. Na een
half uur was Buur het zat en voerde het tempo op en zijn 1-2 met Hatrick werd onberispelijk binnen
geschoten 1-0. Hierna kregen we nog kansen om voor rust de wedstrijd te beslissen , maar een
handvol kansen werden niet benut en we mochten Smollie nog danken, die in vlak voor rust , tot
tweemaal toe redding wist te brengen. De eerste kans voor Reeuwijk werd door onze sluitpost
stijlvol tot corner verwerkt en bij de tweede kans was hij de sterkste toen er een speler de vrije
doortocht kreeg.
Na rust kwam er een ander Aarlanderveen uit de kleedkamer en gingen op jacht naar de 2-0.
Kansen waren er voor Maus , die eerst met rechts op de keeper en ook de rebound met links de
tuinhandschoenen van de sluitpost op zijn weg vond. Hierna was het even schrikken toen onze
aanvoerder JanvanRooy tegen een Reeuwijker opliep en beide elkaar niet zagen. Beide spelers
konden niet verder en na twee bezoeken aan de spoedeisende hulp, blijkt dat we Jan enkele
weken moeten missen i.v.m. een jukbeenbreuk.
Het was wachten op een Veens doelpunt, maar kansen van Zizou, @ppie en Panna gingen er op
miraculeuze wijze niet in. Gelukkig viel deze bevrijdende goal toch , toen Zizou een mislukt schot
richting het doel schoot, maar deze toch houdbare bal, belandde tot ieders verrassing over de
doellijn en onze topscoorder voegde weer een goal toe aan zijn palmares.
Na deze goal was de wedstrijd gespeeld en moest Smollie nog 1 keer in actie komen en ondanks
een klein slippertje , stortte hij lijf en leden op de rebound en kopte deze harde bal uit de
doelmond. Zo eindigt deze wedstrijd in een 2-0 overwinning en brak het gemis aan kansen ons niet
op en stijgen we naar de tweede plek , achter het ongenaakbare Perkouw.
Jodan Boys uit 15 maart
Vorige week was iedereen nog van de partij, maar voor deze lastige uitwedstrijd misten we veel
vaste krachten door blessures, en de ziekenboeg was met Jan, Maus en Karel goed gevuld. We
hadden nog vanwege Aarlanderveen 1 - Zwammerdam !, aangevraagd om deze wedstrijd te
verplaatsen, maar Jodan Boys werkte niet mee en toen wij het verzoek weer introkken , wilden ze
wel verplaatsen. Hoe dan ook met Remco, Snurk en Supercorné, gingen we richting de kaasstad.
In de thuiswedstrijd had Jodan Boys geen enkele kans gehad tegen ons en leek deze wedstrijd op
een kopie van de thuiswedstrijd van vorige week. Jodan Boys staat inmiddels op de derde plek en
dus kunnen we spreken van een topper. Na een kleine vertraging want het was hun niet
opgevallen dat wij ook in witte shirts spelen , dus na een kleine verkleedpartij begon de wedstrijd
en we stonden vanaf minuut 1 onder druk , zonder echte kansen weg te geven, maar het was even
overleven. Na de eerste aanvalsgolven overleefd te hebben ,was het Snurk, die in twee instanties
de bal in het doel schoot 0-1. Een meevaller en we bleven de hele tweede helft de onderliggende
partij, maar met een sterk spelende Supercorné als initiator op het middenveld, wel dodelijk in de
afronding. De 0-2 was een hele fraaie Ton de Beer kopte een weggewerkte bal hard terug en
Hatrick scoorde met een halve omhaal a la Zlatan de mooiste goal van de middag.
Uiteraard kreeg Jodan Boys ook kansen , maar op iedere doelpoging kwam Smollie als winnaar uit
de strijd. Voor rust was het zelfs nog 0-3 , toen Remco opstoof naar het vijandige doel en de bal
van de keeper afpakte en het speeltuig in het lege doel schoot.
De gastheren werden wel wat onvriendelijker en hadden blijkbaar allemaal verstand van de
spelregels. Supercorné fanatiek als altijd, werd slachtoffer van hun irritatie en hij kan nu eenmaal
slecht tegen onrecht en leek na een meningsverschil met geel eruit te moeten , maar als hij sorry
zou zeggen mocht hij erin blijven. Ik geloof niet dat hij sorry heeft gezegd, maar hij mocht blijven
staan. 100%Tijnus had zich onsterfelijk kunnen maken maar hij schoot na een prima aanval de bal
naast.
Hierna was het rust en ondanks onze ruime voorsprong was het nog niet gespeeld, in de rust werd
onze beste speler uit voorzorg naar de kant gehaald en mocht Zizou zijn plaats innemen om de
zege veilig te stellen. Wat er in de thee zat weten we niet, maar na de hervatting was het gemak in
onze ploeg geslopen. Binnen vijf minuten werd het doel van dichtbij onder vuur genomen , maar
Smollie kon deze inzet , wonderwel nog redden , maar in het vervolg van de aanval , waren we te
slap en de 1-3 was een feit. Hierna een hoofdrol voor de authentieke scheids , die op verzoek van
de gastheren , onze vlagger @ppie besloot te negeren en het vervolg een 100% buitenspelgoal en
2-3 en we waren nog maar 10 minuten bezig. Het was nu zaak van overleven, maar de duels
werden niet gewonnen, de klutsen zaten niet mee en de ballen werden te simpel ingeleverd.
Jodan Boys rook bloed en na een half uur tegenhouden was de 3-3 toch een feit en mochten we
100%Tijnus dankbaar zijn dat hij enkele minuten later de vierde goal voorkwam.
Hierna nam de scheidsrechter weer de hoofdrol. Een handsbal van een speler van Jodan Boys,
resulteerde in een vrije trap tegen randje zestien. Ton de Beer hield deze bal met de hardste kop
van het Groene Hart nog tegen, maar in rebound belandde bij een Gouwenaar, die met een
zondagsschot de bal in het uiterste hoekje schoot 4-3.
In de slotminuut werd het nog 5-3, maar dat is voor te statistieken en zo verliezen we weer na 4
maanden zonder nederlaag en zakken naar de 4e plek.
Overigens nog even de politieberichten in de gaten houden of er niet iemand is ontsnapt uit het
Pieter Baan centrum, want de witte nummer acht van Jodan Boys, moet echt een andere hobby
zoeken.
Zaterdag spelen we weer thuis tegen de nummer laatst Gouda en is het hopen dat we er genoeg
hebben, want ook Gentile is erbij gekomen in de ziekenboeg.