• Column 6 "De Pen" Peter van Harten

3 dec 2021
  • “De Pen”

Zit je dan, pilsje in je hand, na de training op donderdagavond. Vraagt Jan (mijn coach) of ik een stukje wil schrijven voor op de website. Ik ben dan de beroerdste niet en bestel nog een biertje en begin meteen met schrijven. Alvast veel leesplezier!

WIE BEN IK?

Op 31 augustus 1998 kwam ik ter wereld. Na een jaartje of vijf moest ik maar eens beginnen met sporten en dan is er uiteraard maar één sport waar je op gaat,  en dat is voetbal. Ook de keuze qua voetbalclub was niet lastig aangezien mijn vader ook een lange tijd heeft gevoetbald bij S.V. Aarlanderveen en ik wilde uiteraard mijn vader achterna. Dit was een super tijd met verschillende teams en trainers. Ook volgde ik de opleiding Highschool Voetbal op het Scala College en daar kreeg ik hele goede trainingen van goede trainers. Na een korte uitstap van drie seizoenen ben ik sinds vorige seizoen weer komen voetballen bij de mooiste club die er bestaat! En ik heb het enorm naar mijn zin.

In het dagelijks leven ben ik student Middenkaderfunctionaris Bouw, Vormgeving en Architectuur en daarnaast parttime werkzaam als technisch tekenaar/werkvoorbereider bij een aannemer in de bouwsector. Ook klus ik zelf bij door 3D-ontwerpen en technische tekeningen te maken. Dus heb je nog een ontwerp nodig? Bel me! 😉

VOETBALCARRIËRE

Zoals ik al zei ben ik in mijn vijfde levensjaar begonnen bij S.V. Aarlanderveen in de F-jes. Ik groeide met mijn team mee van de F naar de B. In die jaren zijn we  meerdere keren kampioen geworden en heb ik veel geleerd en ik werd steeds een stuk beter. Ook heb ik KNVB- trainingen gehad toen ik dertien/veertien jaar was. Na de B viel ons team uiteen en kwam de ZAC (Zwammerdam Aarlanderveen Combinatie) tot leven. Dit zag ik niet zitten en toen ben ik voor één seizoen bij Nieuwkoop A2 gaan voetballen. Ik merkte dat ik daar niet op mijn plek was en na één seizoen vertrok ik daar weer. Het seizoen erna had ik mij weer aangemeld bij S.V. Aarlanderveen en kon ik aansluiten bij het eerst . Ik heb in de voorbereiding meegetraind, maar ik moest ik  door een hamstringblessure het seizoen afbreken en toen heb ik  weer een jaar rust genomen.

Na dit jaar voelde ik niks meer van mijn blessure en wilde ik weer gaan voetballen. Dan is er wederom maar één  club waar je naartoe gaat. Ik heb me toen aangemeld en ik kon gelijk mee trainen met een leuk team van jonge en oude spelers. Een van deze jongens is mijn broertje die vanuit de A-junioren is doorgestroomd. Het voetbal is nog niet op topniveau maar dat komt vanzelf in orde. Zolang we de derde  helft maar blijven winnen zullen we nooit opgeven!