• De uitslagen van de JO8-1 en JO12!

22 sep 2020
  • SC Woerden JO8-2 – SV Aarlanderveen JO8-1

Het is zaterdagochtend half 8, de JO8 verzamelt bij de Trots van de Polder in alle vroegte. Iedereen is er klaar voor! Althans, de kinderen, want die rennen alweer in de rondte alsof hun leven ervan af hangt. De ouders daarentegen verlangen naar de eerste bak koffie…. Toch was er niet lang tijd voor de ouders om te genieten van een bakje koffie, want er moet vandaag van Woerden worden gewonnen!

Vandaag treden de mannen in een prachtig nieuw tenue aan tegen Woerden. Na twee wedstrijden verloren te hebben, is het tijd om de punten mee naar huis te nemen. Het vertrek begint al goed.. We zijn nog maar net onderweg en Edwin keert alweer om.. Jahoor, voetbalschoenen vergeten! Gelukkig is uiteindelijk iedereen op tijd in Woerden, en staat iedereen op tijd klaar om de wedstrijd te beginnen.

Hessel begint op doel met z’n nieuwe keepershandschoenen en de opstelling staat als een huis, alle ingrediënten zijn dus aanwezig om de winst naar ons toe te trekken!

Maar Woerden begint voortvarend en weet al snel twee doelpunten te maken. Dat laat Aarlanderveen niet op zich zitten. Bauke weet na een goede pass van Lucas de bal in het goede doel te werken. Hoppa 2-1! Woerden is gewaarschuwd!

Edwin vertelt in de rust wat iedereen moet doen, goed vrijlopen en veel overschieten! Lude gaat de tweede helft op het doel. Vol goede moed staat iedereen weer op het veld. Maar we zijn nog maar net begonnen, of Woerden schiet de 3-1 erin. Aarlanderveen krijgt wel meer kansen, maar dan moet je deze ook weten te verzilveren. Gelukkig is daar Boaz, door een goede actie weet Boaz met een scherp schot de 3-2 te maken. Kom jongens, we hebben nog niet verloren! De jongens hebben duidelijk de smaak te pakken.. Hessel die eerste helft behoorlijke keeperskwaliteiten heeft laten zien, weet ook hoe er gescoord moet worden, al snel schiet hij de 3-3 erin!

Woerden weet daarna nog 1 keer te scoren, maar daarna zit het potdicht bij Aarlanderveen. Lude, Lucas, Mecx en Stijn zorgen ervoor dat er niemand meer bij het doel in de buurt komt. Na een goede actie van Stijn en een mooie pass richting Hessel, weet Hessel de 4-4 erin te schieten! Super 4-4!

Dit betekent einde van de wedstrijd, de jongens hebben hard gestreden, en de eerste punt is binnen. Dit smaakt naar meer, volgende week uit tegen Noorden, dat belooft een mooie pot te worden. Komt allen kijken!

Naast deze spannende wedstrijd, moet ook de JO12 op deze mooie zaterdag thuis aantreden tegen TAVV, een echte derby!

SV Aarlanderveen JO12 – TAVV JO12

Helaas is de dag niet goed begonnen, Lars is ziek en kan daarom niet meespelen met het team. Gelukkig is eer een goede vervanger, namelijk Jordy Ooms. Dus gelukkig kunnen we beginnen!

Finn is de afgelopen avond vroeg naar bed gestuurd en is duidelijk in vorm! Binnen 1 minuut heeft hij namelijk de bal achter de keeper van TAVV liggen, die is alvast maar binnen!

Ook Levi is in vorm, en schoot na mooi samenspel en een mooie solo, de bal binnen. Dit betekent 2-0! Toch is TAVV wakker geworden, en schiet er maar liefst 4 achter elkaar in het doel van Aarlanderveen. Kom op jongens, de jongens van Aarlanderveen weten voor de rust er gelukkig nog eentje in te schieten, zodat we gaan rusten met een iets kleiner verschil.

Na de rust houden we de 3-4 nog een lange tijd vol! Maar TAVV.. dat blijken echte diesels te zijn, en schieten er maar liefst nogmaals vier doelpunten in. De teleurstelling is erg groot, maar er is goed door de jongens van Aarlanderveen gespeeld en inzet was er duidelijk. Deze week weer hard trainen, en volgende week weer een nieuwe kans!