Op deze donkere koude zaterdag mochten we de reis naar Hazerswoude maken , voor een de
derby tegen de plaatselijke sv. Zo vlak voor de winterstop puilt de ziekenboeg langzaam uit met
Porno , @ppie , Gentile en de half fitte Zizou ,Panna en vandaag waren ook nog Uppie en
aanvoerder JanvanRooy absent. Onze grote leider Padje had de week goed besteedt en
Supercorné, Snurk en IntraJos, prima vervangers geregeld.
Bij aankomst op het sportcomplex bleek, ondanks de rustige parkeerplaats, het eerste van Haz
Boys, gewoon thuis te spelen , maar dat wij op het hoofdveld mochten. Onze meest ervaren speler
zei toen :” Dan zal het veld wel niet zo best zijn! “ , en bij betreden van de zompige grasmat, bleek
hij gelijk te hebben, maar beter als een kogelharde nepvariant als onderlaag. Onze tegenstander
van vandaag bivakkeert in de onderste legionen van de ranglijst , maar juist dan hebben we moeite
met onze grootste tegenstander……onszelf.
Vanaf de aftrap was het krachtsverschil duidelijk en binnen drie minuten scoorde TinderKarel de 0-
1 na een assist van Hatrick. Op dat moment had het beetje publiek dat er was door, dat het eerste
van Haz Boys toch op een ander veld speelde en daalde het toeschouwersaantal naar 0. De
voorsprong werd al snel verdubbeld door Hatrick en na een kwartier was het Maus, die na een
keurige solo, overigens werd hem geen strobreed in de weggelegd, de 0-3 binnenschoot, ondanks
de weigering om zijn linkerbeen te gebruiken. Het spelbeeld bleef eentonig en het was dat de
prima spelende TinderKarel zijn vizier niet op scherp had, want het had alle tekenen van een
hatrick, maar hij schoot de bal voor het open doel naast en ook zijn kopbal had een beter lot
verdiend.
In de slotminuut werd onze nonchalance toch afgestraft en verspeelde Eddy Bouwmans de bal en
kon de vrijstaande speler , de bal net missen en werd het enige vijandelijke schot van de wedstrijd
, gelijk een doelpunt 1-3.
Uiteraard was er geen paniek bij de Galacticos, maar het was wel zaak om wat scherper als
normaal te beginnen aan de hervatting en met vers bloed lukte dat zowaar. Binnen een paar tellen
was het ons voormalig wonderkind Panna , die Supercorné een niet te missen kans gaf en hoewel
hij verrast was , bleek zijn inzet net hard genoeg om tot doelpunt te promoveren, 1-4. Nu begon het
zowaar op voetbal te lijken , wat wij op deze zware ondergrond , produceerde en tiktakkend , met
een Cruijfiaanse vooractie van de helft van de legendarische voetbaltweeling, belandde de bal bij
de enige speler op gele schoenen, die zijn brother van another mother vond en deze schoot de bal
snoeihard binnen. Ik geeft toe, het klinkt goed en tot het afronden was het ook een schitterende
aanval , alleen stokte de afronding, tot Panna het zat was.
Onze honger naar doelpunten was nog niet gestild en na een vrije trap van Hattrick , scoorde we
weer uit een spelhervatting en deze keer was het de snelsteautoverkoper, die de bal panklaar op
het hoofd van Supercornè lag en hij maakte het halfdozijn vol en is dus blijkbaar altijd goed voor
twee goals als hij meedoet. Het slotakkoord was voor Hatrick die de 1-7 koel binnenschoot. De
scheids had genoeg gezien en wij konden iets eerder dan normaal aan de nectar die enkele
kilometers verderop was gebouwen. Door deze zege krikken we ons doelsaldo weer wat op en
stijgen naar de derde plek. Zaterdag de laatste wedstrijd voordat we met winterreces gaan , thuis
tegen Oudewater , die we keurig in de middenmoot terugvinden.