Afgelopen zaterdag stond de derby tegen Sportief weer op het programma in Noorden werd er onder schitterende omstandigheden om 14.30 uur afgetrapt. Een gehavend Aarlanderveen miste deze zaterdag liefst 6 potentiƫle basisspelers waardoor er al een letterlijk en figuurlijk een hete middag werd verwacht.
Hier leek het in eerste instantie niet op want het eerste gedeelte van de wedstrijd was Aarlanderveen heer en meester op het veld en met snellopende aanvallen kwam het tot een aantal grote kansen die helaas niet benut werden. Na een minuut of 20 kwam de wedstrijd totaal op zijn kop te staan toen Sportief vanuit het niks de onverdiende 1-0 aantekende.
De groen witte brigade vandaag in het geel spelend was zichtbaar van slag en had geluk dat Sportief niet door drukte in die fase van de wedstrijd. Hierna nam Sallem Chemlalli het voortouw en nam de ploeg op sleeptouw na een schitterende pass van Sallem tekende Jorn Poelwijk voor de gelijkmaker. Hierna was de koek nog niet op want diezelfde Sallem kon ook nog voor de 1-2 zorgen net voor de rust via een schitterende knal.
In de rust moest Aarlanderveen noodgedwongen 2x wisselen maar kwam het erg scherp uit de kleedkamer helaas werden alleen de kansen niet gelijk verzilverd. Net als voor de rust scoorde Sportief op dat moment de onverdiende gelijkmaker waardoor de wedstrijd op zijn kop stond. Vanaf de 2-2 werd het een echte derby weinig goed voetbal en veel opstootjes waarbij de bank van Sportief net als in de vorige wedstrijd tegen Woubrugge nou niet echt een voorbeeldfunctie vertegenwoordigde.
Gelukkig kwam Aarlanderveen vanuit een corner tot een 2-3 voorsprong via Kevin van Herk die na lang blessureleed zijn rentree maakte in Aarlanderveen 1. Hierna kwam een fase waarin Sportief via lange ballen naar voren de gelijkmaker probeerde te forceren maar deze viel gelukkig voor iedereen die Aarlanderveen een warm hart toedraagt niet meer.
A.s. zaterdag lijkt de ploeg weer wat completer als er om 15 uur wordt afgetrapt op Polderpark tegen Kamerik. Mocht Aarlanderveen deze inhaalwedstrijd weten te winnen, dan pakt het automatisch de tweede periode!!!