• Nederland begint langzaam uit de intelligente lockdown te komen.

12 mei 2020
  • Beste allemaal,

Nederland begint langzaam uit de intelligente lockdown te komen. Dit betekent dat we als vereniging weer actief kunnen worden. Wel in kleine stapjes en alles conform de richtlijnen van de overheid en het RIVM.

Wij willen met jullie kort terugblikken op de afgelopen periode, maar ook vooruitkijken. Half maart moesten wij noodgedwongen bijna letterlijk de stekker eruit trekken. Na de persconferentie van Mark Rutte op donderdag 12 maart werd de vereniging gesloten. Alle trainingen, wedstrijden en andere activiteiten werden stilgelegd. Op dat moment gingen we een periode tegemoet van veel onzekerheid en speculaties.

Een week later werd duidelijk dat het seizoen voor iedereen ten einde kwam. De KNVB besloot dat de competities niet meer werden uitgespeeld. Promotie en degradatie was geen optie meer.

Zondag 29 maart kwam de grootste klap voor onze club. Het bestuur vernam dat Marco Hijman werd opgenomen in het ziekenhuis met Corona. Hij moest direct aan de beademing waarna de strijd tegen het virus begon. Gelukkig kunnen wij jullie mededelen dat hij de strijd heeft gewonnen. Na meer dan 4 weken op IC kregen wij afgelopen week het bericht dat Marco aan zijn herstel kan gaan werken. Wij wensen hem veel kracht en succes met dit herstel.

Inmiddels mag onze jeugd weer tegen de bal trappen. Uit de reacties hebben we begrepen dat de kinderen hier heel blij mee waren. Uiteraard zijn er een aantal regels waar we ons aan moeten houden. Deze staan op de site en wij roepen iedereen op om hier met respect mee om te gaan. Tijdens trainingen zullen ook Corona-coördinatoren aanwezig zijn. Volg hun aanwijzingen alsjeblieft op en weet dat we dit doen voor onze jeugd.

Zoals het er nu uitziet kunnen we in september ook onze senioren weer verwelkomen op het Polderpark. De trainingen zouden weer opgestart kunnen worden en de kantine mag dan weer open. Uiteraard allemaal onder voorbehoud.
    Ook achter de schermen zijn we al bezig met het nieuwe seizoen. Zo wordt de selectie stapje voor stapje verder gevormd en zijn de competitiewensen van de overige senioren nagevraagd. Zodoende kunnen we de teams tijdig inschrijven. Ook het jeugdbestuur is druk bezig met het nieuwe seizoen. Er wordt gekeken naar de teamindelingen, zodat we eind september hopelijk weer allemaal kunnen voetballen.

Bij deze wil ik alle leden vragen om lid te blijven van onze mooie club. Wij gaan er alles aan doen om het nieuwe seizoen te kunnen starten en dat kunnen we niet zonder jullie. Dit geldt ook voor al onze sponsoren. Zonder jullie hebben we geen bestaansrecht. Blijf de club steunen en samen overwinnen we dit.

Dankjewel,
    Bestuur SV Aarlanderveen