• SV Aarlanderveen VE1- FC Oudewater VE1

    18 dec 2024
  • Sinterklaas was net het land uit en de donkere en gure dagen voor kerst waren dan ook echt
    aangebroken, koud, nat en vroeg donker, maar toch stond er nog een wedstrijd op het programma
    en wel tegen middenmoter Oudewater. Vandaag ontbrak onze grote leider Padje wegens ziekte,
    maar stiekem waren wij wel een beetje jaloers, dat hij in zijn warme bed lag en wij regen en wind
    trotseerde in de polder. Op de lijst met afwezige prijkte verder nog Gentile, Porno en TinderKarel,
    maar met IntraJos, Jorn en Aardbei hadden we adequate vervangers.

    Vanaf het begin waren we niet scherp en de technisch vaardigere ploeg uit de Heksenstad, nam na
    een cadeautje van onze defensie, brutaal de leiding, al moet ik zeggen dat de middenvelder hem
    keurig afrondde. Zoals wel vaker hebben wij een goal nodig om wakker te worden en Panna tekende
    binnen enkele minuten voor de gelijkmaker. Tien minuten later was dankzij een assist van zijn
    brother from another mother, Zizou, die uit de draai heel fraai scoorde en zo eindelijk bewees dat je
    blijkbaar ook met gele schoenen kunt scoren.

    Voor rust zou ons slordige spel aan de bal nog wel afgestraft worden , want met een 2-2 stand
    zochten we de warme kleedkamer op.

    Na rust werden zelf de lampen aangestoken , want het was om klokke 15:30 gewoon donker en het
    was helaas gestopt met zachtjes regenen. Trouwens een primeur voor ons, om met kunstlicht op ons
    hoofdveld te spelen, maar helaas wel broodnodig vandaag. Onder aanvoering van neo veteraan
    Jorn, die sterk speelde als rechtsbuiten, kwamen er een reeks voorzetten van zijn rechtervoet,
    helaas waren deze niet aan onze aanvallers besteedt. Maar na tien minuten waren de rollen
    omgedraaid en leverde Panna een panklare voorzet af op het hoofd van de topscoorder aller tijden
    3-2. Ondanks het feit dat Jorn een meter of vijf achter de bal en de verdediging was, was er toch
    iemand die daar buitenspel in zag, maar gelukkig zag de scheids dit wel goed en de 3-2 bleef staan.
    De omstandigheden werden slechter en er werd besloten om eerder te stoppen als de stand het
    toeliet. Op het moment dat Panna eruit ging en ook Jorn de strijd moest staken, was het wel gedaan
    met onze aanvalslust en hoewel Hatrick nog een grote kans kreeg verzuimden we de wedstrijd te
    beslissen. Oudewater bleef zodoende in leven , hoewel ze maar één kans hadden gehad deze tweede
    helft. Dan treden de oude voetbalwet in , als je zelf niet scoort en in de 93e minuut, diep in
    blessuretijd, kreeg Oudewater de kans na een overtreding van Eddy Bouwmans in de zestien om het
    van 11 meter te proberen. Wel een kans voor de verkleumde Smollie om met een heldenrol de
    winterstop in te gaan, maar helaas, de bal ging erin. Dus in plaats van allang onder de warme douche
    te staan, kregen we nu een koude douche, hoewel we al letterlijk drijfnat waren van het hemelwater.

    Door dit gelijkspel stijgen we wel naar de tweede plek en hadden, als er ietsje eerder was afgefloten
    zelfs winterkampioen kunnen worden dankzij een hele verrassende en zware nederlaag van de
    koploper, waar zelfs een chinees goksyndicaat zich voor zou schamen.

    De Galacticos hebben nu paar weekjes rust en op 25 januari beginnen we weer met een
    gemeentelijke derby tegen de Alphense Racing Club.