• SV Aarlanderveen VE1- Gouda VE1 22 maart 2025

    25 mrt 2025
  • Lang bleven we bespaard met blessureleed, maar de ziekenboeg stroomde nu toch vol met Captain
    JanvanRooy en kilometervreter Maus en bij de laatste lijkt het zelfs op einde seizoen. Verder
    ontbraken Eddy Bouwmans en ook onze grote leider Padje. Jorn en Remco waren derhalve
    toegevoegd om toch over genoeg man te beschikken en de tactische honneurs werden
    waargenomen door Panna, maar ondanks een opstelling in de groepsapp met drie basisplekken,
    werden de overige acht plekken in allerijl toegevoegd tijdens het aantrekken van ons schitterende
    thuistenue.

    De tegenstander van vandaag was rode lantaarndrager Gouda, waarbij wij het vooral in de
    uitwedstrijden lastig hebben, maar thuis vaak rimpelloze middagen beleven. Onze iets oudere
    gastheren hadden ons wel verzocht van tevoren om rustig aan te doen en wij zijn de moeilijkste niet ,
    we deden dat en dit resulteerde erin dat de eerste de beste en enige kans van Gouda in de eerste
    helft , gelijk resulteerde in de openingstreffer binnen drie minuten. Bij de thuisploeg geen spoortje
    van paniek en langzaam begonnen we te voetballen en na een kwartiertje was het Jorn die uit een
    prima steekbal de 1-1 binnentikte en net bekomen van de schrik, was het @ppie die heel attent de 2-
    1 binnenschoot en zo was de schade weer snel gerepareerd. Panna was inmiddels rustig aan het
    strooien met passes en voelde zich helemaal thuis op het middenveld in de Joey Veerman rol. Voor
    rust was het de hele actieve Jorn die de 3-1 voor zijn rekening name en Hatrick schoot de 4-1
    ruststand binnen.

    Na een ontspannen kopje thee, besloten we toch maar even het gaspedaal in te drukken en binnen
    10 minuten noteerde we legio kansen en het was de invalkeeper of gebrek aan onze scherpte, maar
    geen enkele van deze kansen ging erin, maar het dappere Gouda kwam niet meer van eigen helft.
    Ook nu hadden we een kwartiertje nodig, totdat Jorn , die solliciteerde naar de titel Man of the
    Match, door de Goudse defensie heen liep en en-passant de 5-1 binnen schoot en even later maakte
    hij met een schitterende lob de 6-1. @ppie deed nogmaals een duit in het zakje , door de bal heel
    geplaatst met links in de korte hoek te schieten 7-1. Panna ( 90 minuten vandaag) was in de tweede
    helft, wel wat minder secuur met zijn killing bal, maar voegde wel een doelpuntje toe tot zijn totaal.
    Onze topscoorder Zizou zag iedereen dichterbij komen op de topscoorderslijst en nadat hij in de
    eerste helft een vuist van Smollie en een Goudse elleboog had overleefd, schoot hij de bal van randje
    zestien fraai raak, was ook wel nodig naar zijn nogal ongelukkige stiftbal eerder. Het publiek
    scandeerde het bekende : 10,10,10 en zij werden bediend door Hatrick die zijn achtste goal maakte
    van dit seizoen en zorgde dat het scorebord de stand niet meer aankon. In de slotfase rolden we nog
    een paar keer de loper uit voor Gouda, maar tot tweemaal toe vonden zij Smollie als niet te nemen
    hindernis, maar bij een derde poging was het wel raak, een fraaie kopbal viel via de binnenkant van
    de paal binnen , eindstand 10-2.

    Door dit resultaat stijgen we weer naar plek drie en met nog vijf wedstrijden te gaan is het met name
    achter de aanstaande kampioen Perkouw spannend, met de nummers 2 t/m 6 op slechts drie
    verliespunten van elkaar. Zaterdag hebben we een weekje rust en dan volgen er drie zware
    wedstrijden beginnen volgende week met een thuiswedstrijd tegen de nummer 2 ARC ( uit 3-3) ,
    gevolgd door uitwedstrijden tegen nummer 1 Perkouw ( 0-8) en nummer 5 Alphia (5-4) en dan zal de
    ranglijst zo ongeveer wel bepaald zijn.