Lang bleven we bespaard met blessureleed, maar de ziekenboeg stroomde nu toch vol met Captain
JanvanRooy en kilometervreter Maus en bij de laatste lijkt het zelfs op einde seizoen. Verder
ontbraken Eddy Bouwmans en ook onze grote leider Padje. Jorn en Remco waren derhalve
toegevoegd om toch over genoeg man te beschikken en de tactische honneurs werden
waargenomen door Panna, maar ondanks een opstelling in de groepsapp met drie basisplekken,
werden de overige acht plekken in allerijl toegevoegd tijdens het aantrekken van ons schitterende
thuistenue.
De tegenstander van vandaag was rode lantaarndrager Gouda, waarbij wij het vooral in de
uitwedstrijden lastig hebben, maar thuis vaak rimpelloze middagen beleven. Onze iets oudere
gastheren hadden ons wel verzocht van tevoren om rustig aan te doen en wij zijn de moeilijkste niet ,
we deden dat en dit resulteerde erin dat de eerste de beste en enige kans van Gouda in de eerste
helft , gelijk resulteerde in de openingstreffer binnen drie minuten. Bij de thuisploeg geen spoortje
van paniek en langzaam begonnen we te voetballen en na een kwartiertje was het Jorn die uit een
prima steekbal de 1-1 binnentikte en net bekomen van de schrik, was het @ppie die heel attent de 2-
1 binnenschoot en zo was de schade weer snel gerepareerd. Panna was inmiddels rustig aan het
strooien met passes en voelde zich helemaal thuis op het middenveld in de Joey Veerman rol. Voor
rust was het de hele actieve Jorn die de 3-1 voor zijn rekening name en Hatrick schoot de 4-1
ruststand binnen.
Na een ontspannen kopje thee, besloten we toch maar even het gaspedaal in te drukken en binnen
10 minuten noteerde we legio kansen en het was de invalkeeper of gebrek aan onze scherpte, maar
geen enkele van deze kansen ging erin, maar het dappere Gouda kwam niet meer van eigen helft.
Ook nu hadden we een kwartiertje nodig, totdat Jorn , die solliciteerde naar de titel Man of the
Match, door de Goudse defensie heen liep en en-passant de 5-1 binnen schoot en even later maakte
hij met een schitterende lob de 6-1. @ppie deed nogmaals een duit in het zakje , door de bal heel
geplaatst met links in de korte hoek te schieten 7-1. Panna ( 90 minuten vandaag) was in de tweede
helft, wel wat minder secuur met zijn killing bal, maar voegde wel een doelpuntje toe tot zijn totaal.
Onze topscoorder Zizou zag iedereen dichterbij komen op de topscoorderslijst en nadat hij in de
eerste helft een vuist van Smollie en een Goudse elleboog had overleefd, schoot hij de bal van randje
zestien fraai raak, was ook wel nodig naar zijn nogal ongelukkige stiftbal eerder. Het publiek
scandeerde het bekende : 10,10,10 en zij werden bediend door Hatrick die zijn achtste goal maakte
van dit seizoen en zorgde dat het scorebord de stand niet meer aankon. In de slotfase rolden we nog
een paar keer de loper uit voor Gouda, maar tot tweemaal toe vonden zij Smollie als niet te nemen
hindernis, maar bij een derde poging was het wel raak, een fraaie kopbal viel via de binnenkant van
de paal binnen , eindstand 10-2.
Door dit resultaat stijgen we weer naar plek drie en met nog vijf wedstrijden te gaan is het met name
achter de aanstaande kampioen Perkouw spannend, met de nummers 2 t/m 6 op slechts drie
verliespunten van elkaar. Zaterdag hebben we een weekje rust en dan volgen er drie zware
wedstrijden beginnen volgende week met een thuiswedstrijd tegen de nummer 2 ARC ( uit 3-3) ,
gevolgd door uitwedstrijden tegen nummer 1 Perkouw ( 0-8) en nummer 5 Alphia (5-4) en dan zal de
ranglijst zo ongeveer wel bepaald zijn.