• Trainingskamp dag 1

    22 jan 2018
  • Afgelopen vrijdag vertrok de selectie en begeleiding van Aarlanderveen richting Duitsland voor het trainingskamp. Vol goede moed verzamelde iedereen zich om 8.30 uur in de kantine. De bus stond klaar de spullen werden ingeladen en we konden gaan richting Wedau.

    Op de heen weg kon iedereen via zijn mobiel een quiz spelen deze was in elkaar gezet door onze leider en quiz master Michiel. Al deze vragen gingen over Aarlanderveen of leden van de selectie. Er werd fanatiek gespeeld tot we ongeveer 5 KM in Duitsland waren toen viel de verbinding weg en moesten de overige 10 vragen op de terugweg gespeeld gaan worden.

    Na een KM of 25 in Duitsland werd er een tussenstop gemaakt waarbij een ieder de beentjes kon strekken en even snel wat kon eten. Al gauw werd duidelijk dat we in Duitsland waren want de schnitzels kwamen massaal op tafel. Na een pauze van een minuut of 45 werd de reis vervolgd naar onze accommodatie.

    Aangekomen in Wedau werd er gelijk een kleine wandeling gemaakt richting het stadion van M.S.V. Duisburg daar kregen we een rondleiding door alle ruimtes die er maar te bedenken waren in het stadion o.a. de kleedkamers, tv ruimtes, dug outs, politie enz. werden bezocht. Er waren eigenlijk 2 hoogtepunten tijdens deze rondleiding dat is de foto waarbij we op 10 CM van het speelveld stonden als hele groep. En in de kleedkamer van de thuisploeg kwam opeens de mascotte binnen lopen van M.S.V. Duisburg in het blauwe zebra pak zat onze eigen Lekan die uiteraard een showtje weggaf. Onze gids die tijdens wedstrijden in het pak zat bood Lekan gelijk een contract aan maar Lekan blijft zijn groen witte club trouw en ging met ons mee na deze spectaculaire rondleiding naar het hotel.

    In het hotel werd ingecheckt en werd er omgekleed voor training 1 deze dag op een schitterend sportcomplex hadden we een mooi kunstgrasveld ter beschikking waar er ruim anderhalf uur getraind werd. Na deze training werd er in de besprekingsruimte terug gekeken door de spelers op de eerste seizoenshelft en kwam er input wat er beter kon voor de tweede seizoenshelft. Dit alles werd genoteerd en hierop zou de technische staf verder bouwen in hun bespreking de volgende dag.

    Na de bespreking werd iedereen om 18.30 uur in het restaurant verwacht waar een lopend buffet stond te wachten. Hierna was een kleine rustpauze en kon de technische staf een plekje zoeken voor het spel van de avond. Al gauw kwam de technische staf er achter dat er een leuke kroeg op 60 meter van ons complex aflag en gingen binnen kijken en troffen daar bijna de hele selectie aan......maar de plek voor het spel was gevonden!

    Om 21 uur stond er nog zaalvoetballen op het programma hier werd fanatiek gestreden via een toernooi vorm en daarna finales. Om 23 uur werd een ieder in de kroeg verwacht waar een waar dobbelspel op het programma stond er werd fanatiek gestreden en na afloop werden de diverse cadeaus uitgepakt. Kafel was opeens een vrouw met een blonde pruik en bril op. Derk had een mooi gay blad. Sallem had potjes fruit en billendoekjes en zo waren er nog diverse 18+ artikelen. Een zeer geslaagde gezellig avond waarbij een hoop gelachen werd en een ieder zijn bed ging opzoeken.......

    Dat was tenminste de bedoeling maar onder leiding van M.B. ging iedereen rustig naar buiten terwijl de technische staf zijn bed opzocht om de binnenstad van Duisburg te ontdekken tot de late uurtjes.....