• Zaterdag 21 mei: verslag JO6

23 mei 2022
  • Vandaag stond de wedstrijd S.V. Zevenhoven - Aarlanderveen op het programma. Aarlanderveen trad aan in een gewijzigde opstelling. Er waren enkele afwezigen. Joris en Niels maakte hun debuut.

De wedstrijd begon iets later dan gepland. Direct na de aftrap nam Zevenhoven het doel van Aarlanderveen direct onder vuur. Het schot ging gelukkig naast.

Het eerste gevaar van Aarlanderveen kwam kort na het eerste schot. Vanuit een uittrap kwam de bal bij Daan en hij kon een gaatje vinden. Korte tijd later kreeg Zevenhoven een levensgrote kans. Vanaf de middenlijn werd er geschoten en op de doellijn werd het schot gekeerd door Stef. In de aanval daarna kreeg Stef een mogelijkheid maar deze ging links naast het doel. Aarlanderveen hield druk en na een pass kwam de bal bij Daan. Daan schoot vervolgens op de paal en daarna scoorde hij de 1-0.

Kort na de 1-0 kwam de bal via een achterbak bij Joris in zijn voeten. Damian bedacht zich geen moment en met een ferme trap werd de 2-0 gemaakt.

Na de 2-0 achterstand probeerde Zevenhoven wat terug te doen, maar tot grote kansen leidde dit niet.
    Vanuit het niets kwam de bal bij Stef en hij schoot op doel. De bal werd gekeerd op de doellijn. De aanval daarop van Zevenhoven werd een speler onregelmaitaire gestopt. Vanuit de vrije trap maakte Zevenhoven Deen doelpunt.
    Daarna ging Zevenhoven nog voor rust op zoek naar de aansluitingstreffer. Door onoplettendheid werd de spits van Zevenhoven over het hoofd gezien. Met een dieptepass werd deze bereikt. Joris probeerde de spits nog te achterhalen maar door zijn mooie dribbel werd het kort voor rust 2-2.

In de rust sprak coach Gerben zijn mannen streng toe. Hij was niet blij met het getoonde spel. De mannen stonden op scherp aan de start van de tweede helft. Na de aftrap bleek dat iedereen een beetje afgeleid was.
    Maar het eerste gevaar kwam van de voet van Raf. Na een onderschepping op het middenveld schoot Raf op doel. Deze poging ging net naast. Zevenhoven was gewaarschuwd. Daarna zette de spits van Zevenhoven druk op de laatste linie en onderschepte de bal. Hij had een vrije doorgang maar schoot gelukkig voor de mannen op de paal. De mannen waren wakker geschut. Via een achterbal van Damian kwam de bal bij Daan. Hij dribbelde een stukje en schoot naast. In een onderschepping daarna kreeg Raf de bal en schoot maar nét naast.
    Zevenhoven gaf weer druk en nam het doel van Aarlanderveen. Maar enkele mooie reddingen van Stef kwam Zevenhoven niet tot scoren.
    Na enkele mislukte schoten begon Daan aan een dribbel welke hij keurig afronde, 3-2.

Na de 3-2 ging het hard. Zevenhoven maakte in een counter de 3-3. Direct erna nam Aarlanderveen weer de voorsprong via Daan. Daarna probeerde Zevenhoven de gelijkmaker te maken maar door goed verdedigend werk van Niels en Joris kon de voorsprong behouden worden. Het slotakkoord was voor Raf en hij besliste de wedstrijd en scoorde de 5-3.

Dit was de laatste wedstrijd van het seizoen en we zien jullie graag volgend seizoen.

Groeten van de JO6